2010-09-30

två habila från NKs teshop

nu spelas: inget men det ligger en katt och smygspinner mellan mig och tangenterna

Det är nästan ruggigt vad avsomnat det har varit på tefronten här i sommar och vidare.

Har framlevt mina dagar med Earl Grey(Harney's Viennese EG som jag föredrog framför deras Earl Grey supreme som var alldeles för in yer face för min smak plus att jag inte begrep poängen med att blanda silver tips i-smaken drunknar ju totalt i bergamotten...)
-för att det är det te jag tycker funkar med äggåkaviar-mackor.

Dessutom billigt Ceylon och en riktigt god Assam från NKs lilla tehörna.

Om deras Ceylon kan sägas att Dimbula OP är helt okej gott för 39 kr/hg(men jag kan minnas fel så ta mig inte på orden 100%) men deras namnlösa(?) BOP för samma pris är en styggelse.

Assam TGFOP #1 Greenwood Estate är däremot riktigt bra i mitt tycke, med en värme och balans i smaken jag gillar.
I burken går doften åt frukt/druvor/druvkärnor när man biter i dem och kanske en aning av lakrits...men jag är lätt snuvig idag i och för sig...

Mycket tips och lämnar fint gyllene damm efter sig när man skopar upp det. Jag inbillar mig att det är ett tecken på bra kvalitet, men var jag läst det har jag glömt. Seniliteten griper omkring sig.
Sjuttionio pengar vill man ha för detta och man kan köpa sämre te, faktiskt.

No comments: