2011-07-13

Överraskning från Yunnan Sourcing.

jag lyssnar på...81 summer~Uyama Hiroto


Viss förvirring utbröt när jag packade upp mitt paket från Yunnan Sourcing häromdagen. Visste att jag beställt pu i lösvikt samt några svarta teer-men detta? En minikaka shu?



Trodde först att någon varit snäll och skickat med ett prov, men sådana brukar vara mindre... Fick gå tillbaka och läsa orderhistoriken och jo, mycket riktigt står kakan listad på beställningen. Mycket märkligt, har inget som helst minne av detta.

Kanske något jag lagt i korgen och glömt ta bort när det var dags att betala?

Ångrar absolut inte att jag har den ska jag tillägga, den doftar lovande, kostade knappt något($3.20) och jag har i vilket fall som helst varit nyfiken på deras egna teer. Nu har jag chans att prova!

/brydd

3 comments:

Kristoffer S. said...

Hejsan har du testat minikakan från Yunnan Sourcing än? Eller finns det något annat som du rekommenderar för nybörjare?

Har tänkt testa pu erh en längre tid men inte blivit av, men för övligt har du någon aning om Yunnan Sourcing säljer bra teér över lag?

sparris said...

Men du, vilken bra idé! Skam till sägandes har kakan fallit lite i glömska men imorgon skulle jag kunna riva fram den för en testkörning. :)

Vad gäller shu som man kan testa som nybörjare(och jag känner mig forfarande som en sån-pu erh är ett sånt stort område att det är lite överväldigande) har jag hittat en del kul via den här tråden: http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/76762-Ripe-Cooked-Puerh-of-the-Night T ex tuon V93 kan vara ett förslag. 2008 års version kostar mellan $5 och $30 på ebay, dock vet jag inte varför priset varierar så kraftigt. Egentligen är det nog bara att börja köpa något som verkar ok, botanisera!

Av det jag köpt från Yunnan Sourcing har det allra mesta varit prisvärt, dock har jag inte testat några gröna eller oolongteer från just den butiken. Än. Lite sugen på deras Bi Luo Chun...

Kristoffer S. said...

hehe det kan lätt bli så om man har lite mani på att köpa något, speciellt om det inte gör något om det blir gammalt, jag har samma problem fast med böcker som jag har varit tvungen att sätta begränsningar på :)

Kommer nog bli att jag köper från Yunnan Sourcing, för jag får ibland en skepsis mot grejer på ebay.

Men jag ser framemot din testkörning :)