2011-07-22

Shinobi-cha med Sayamakaori shincha.

jag lyssnar på...Natsu sora från Onegai Twins OST 'Photograph'


Idag var gränsen nådd, 28° ute och en luftfuktighet som inte var av denna världen. Inga tvärdrag hjälpte längre så jag rev fram min gula kyusu, en näve isbitar och en matsked sencha, nu djeflar i trägårn skall det fixas iste!

Dumt nog upptäckte jag att jag varken hade is i tillräcklig mängd eller en vettig islåda till hands, men det senare ordnas ikväll på ICA Maxi, tills dess får min weird-ass islåda i grönt gummi som gör pilformade isbitar, faktiskt duga!

*frysa frysa*


EDIT: Åtta timmar senare var det äntligen dags, men det var verkligen ingen upplevelse!
Ut kom en minimal mängd vätska som såg ut och i viss mån doftade som typ....persikojuice. Vilket hade varit väl om det nu varit just persikojuice, men det var ju just det det inte var. Beskt, gult och tråkigt.
Undrar vad jag gjorde fel, folk lämnar ju tillbringare att brygga över natten med habilt resultat, så varför inte detta? Hmmpf.

No comments: