2011-09-09

Kenya Milima från Harney & Sons.

jag lyssnar på...Thin Moonlight från AnoHana OST 3

Dags för en liten provpåse afrikanskt te, tänkte jag.
Visserligen är den redan öppnad, noterade då att det var fin doft på teet och en trevlig fruktig karaktär men den gången var syftet bara att dricka något jag inte prövat förut, inte att skriva en recension så jag bara noterade intrycken utan att förstöra upplevelsen med några måsten.

Idag brygger jag för att få ner lite mer nyanserade omdömen på "papper". :P



Lade en tesked blad i min minsta kanna och lät det dra...en stund. Lagom av smak. doft och färg att döma. Glömde bort tiden lite medan jag försökte få en hygglig bild av torra blad.

Teet är faktiskt lite tjockt, smaken ok, inte alltför beskt men med en trevlig liten sträv eftersmak. Jag skulle inte bli förvånad om detta te ingick i Yellow Label, det är något som påminner om detta.

det är nog bara jag som ser en liten krabba i klustret med bubblor på ytan, men ändå =)


Med mjölk är smaken ungefär densamma, fast med mjölk. If that makes any sense. Dock kunde jag inte alls plocka upp någon fruktighet idag annat än när jag luktade på bladen i påsen, men jag känner mig väldigt konstig idag, jag kanske har någon sorts infektion smygandes i kulisserna. Smaken är möjligen lite tunn, men det duger absolut som vardagste.


små, brutna men vackert rödbruna blad

Som de flesta av Harneys provpåsar gick denna på $2, en burk med 4oz kostar $7. Teet kan man läsa om här.

No comments: