2011-10-06

My Tea Store på Drottninggatan.

jag lyssnar på...Otozureta henka från Usagi Drop OST

Förra veckan när jag gick från city upp mot Cybergymnasiet där min kvällskurs går på onsdagkvällar la jag märke till en liten butikslokal med fönstren täckta med brunt papper och meddelanden om att här öppnar snart en ny tebutik, så självklart höll jag utkik även igår. Trodde dock inte att den redan slagit upp portarna, men dörren var öppen och jag skymtade välkänd rekvisita innanför så jag hastade in.

Det dröjde inte länge förrän jag fick en kopp kinesiskt grönt i nypan och sen var pratet igång, kvinnan som hade butiken var hemskt trevlig och berättade att hon saknat en butik som låg emellan den sorts teaffär som säljer massa te med fruktsmak och de riktiga finteerna.
Så hon öppnande en.

Jag såg mycket på hyllorna som jag gärna botaniserat vidare bland, men tiden var lite knapp så jag haffade hennes två olika Yunnan, ett FOP för 69 kr/hg och ett FTGFOP Top Tippy à 179 kr/hg. Man får köpa halva hekton, bra.
Tog även ett kinesiskt sencha för 40 kronor hektot till en kompis efter att han råkat nämna att han nog tyckte det var mycket bättre än de vanliga smaksatta gröna påsar han brukat köra med...
Sånt ska uppmuntras tycker jag, och om det innebär att jag drar ner ännu en person i träsket=double win! :D

En hemsida är under konstruktion, jag lämnade min mail för att få nyhetsbrev när hon börjar skicka ut sådana.

Drottninggatan 81 är adressen om någon vill bege sig dit.


Edit: Såg på kvittot att de båda Yunnan-varianterna var KRAV-märkta, senchat var eko.

No comments: