2012-03-31

Ful-te figurerar i Journal Chocolat. Samt snart i lakritssammanhang...

jag lyssnar på...傀儡の騎兵 från soundtracket till Senkou no Night Raid


Två roliga saker har hänt i vår; dels har jag fått uppdraget att skriva om koreanskt te i ovan nämnda tidning*, dels har jag som en följd av det(en vän såg om detta på JCs FB-sida) anmält mig till uttagningen av Lakritsfestivalens lakritsambassadörer-och blivit utvald!

Jag är fortfarande lite chockad, faktiskt. Nu kanske det klarnar om någon undrat varför det plötsligt kryllade av koreanskt te på bloggen. Det kommer det f ö fortsätta att göra en stund till.

Kika gärna i Journal Chocolat-och inte bara för att jag plitat ihop ett par rader-det är en bra tidning som jag ofta läst även tidigare, gammal chokladprovare som jag är.

Vad gäller lakritsen innebär ambassadör:andet att man får ett par påsar med lakrits i olika former från specialbutiken Choklad&Lakrits att smaka och tycka saker om inför festivalen som äger rum 21-22 april på Münchenbryggeriet. Butiken är alltså arrangör till festivalen, kanske skall sägas.

Min tanke var att eftersom jag gillar själva provsmakandet med den koncentration det kräver-varför inte testa med något jag normalt inte skriver om? Och dessutom i perioder är nästan besatt av? Kunde ju inte blir bättre.... :D








*=vårnumret kom ut den 16/3. Det gör mig fortfarande lite generad att prata om det såhär....

No comments: