2012-04-13

Lakritsfabrikens Salty och Super Salty.

jag lyssnar på...faktiskt inget alls än


Dags för lite svensk lyxlakrits i casa sparris.






Inuti asken finns en liten påse av något slags kraftigt papper som nästan känns vaxat. Det var lite problem att slita upp den t o m med Estrella-rycket men jag fick frångå min önskan att få öppningen på ett snyggt ställe för fotograferingen, och riva på tvärs mot fogen.




Det är god lakrits, tycker jag. Bjöd arbetskamraterna igår och det gick hem. Konsistensen är mjuk och den känns färsk(påsarna har dessutom bäst före-datum). Själva lakritssmaken känns rik och äkta, funkar bra med det salta.


Enda invändningen är att det är rätt liten skillnad mellan de båda smakerna. Den ena är något saltare än den andra men kallar man något 'super salty' framkallar det iallafall associationer till ex vis Djungelvrål i mitt huvud. Dit har denna lakrits en bra bit kvar. Visst, D-vrål har salt pulver på utsidan men jag hade ändå förväntat mig mer. Nu är det trevlig lakrits med viss udd.

Kanske vänder man sig till en annan målgrupp också... ;)


 Den här lakritsen innehåller inget av animaliskt ursprung, bra där. Hemsida här.

No comments: