2012-04-16

Lakritspralin från Prima Pralin.

i iTunes...A-Loan från soundtracket till Zombie-Loan en förvånansvärt puttrig serie...

Ibland framlever man ett nedrans lyxliv som bloggare. Inte jämt, genren tebloggeri tenderar inte att generera inbjudningar till events eller speciellt mycket produktprover(läs: i mitt fall inga alls...och det är verkligen inte därför jag började blogga om någon undrade).

Men dagar som denna, med en påse lakrits i olika former att provsmaka i soligt vardagsrum-då känns det extra skojigt. =)

Här en liten pralin från webbutiken Prima Pralin som jag testade till eftermiddagsfikat:






Torde vara denna skapelse.


Skalet är varken för hårt så det splittras och mosar innehållet, eller för kladdigt utan man kan enkelt bita en liten tugga. Fyllningen är liksom smörig och har perfekt balans mellan salt och god, tydlig lakrits som stannar länge i munnen.

Kärv och alldeles lagom söt.


Jag har sedan länge några favoriter bland lakritspralinerna, några från Robert E samt R&C Chocolats med havssalt på men jag måste säga att den här lilla biten verkligen inte skäms för sig i deras sällskap. Kunde inte se att Prima Pralin hade någon fysisk butik så det verkar bli till att vända sig till webshopen för mer av den här varan.

No comments: