2012-05-24

Några Etsytips.

i min iTunes...Wakakusa Monogatari från Aoi Hana OST 'Sweet'


Loppisdåre som jag är så hänger jag rätt ofta på Etsy, man kan faktiskt hitta ett och annat terelaterat där med lite flax.

Här några fynd jag gjort senaste tiden(de är fortfarande till salu när jag postar detta alltså, hade inte tänkt köpa dem själv):


Först ut en kopp med sil i koreansk stil:




Såna här är rätt snajdiga att använda på jobbet, man kan brygga en mängd olika teer utan extragrejer och de ser ju riktigt mysiga ut.
$21 utan frakt, låt er icke avskräckas av att man endast listat frakt inom USA, två av tre säljare har skickat sakerna till mig när jag bett snällt.  Här.

 Nästan samma princip nedan även om man vill kalla koppen för yunomi:




Lite saftigare pris kanske, $40, frakt $18. Från butiken Symmetrical Pottery.


Koreanska keramikern Insuk Son säljer en teskål som i och för sig är den typen man kanske egentligen äter ex ris eller annat ur, men dimensionerna gör att den passar för te tycker jag:




Kostar $18(frakt$16) hos InsCeramics.


Liten kopp från Annamakes, uppges rymma ca 60ml:




Den taggiga ojämna kanten är svår att stå emot måste jag erkänna!
Endast USA-frakt angiven, själva koppen vill man ha $8 för så om den går att få hit är den ett riktigt kap skulle jag vilja påstå...

Det var allt för den här gången!


p.s. den gröna kyusun jag tipsade om förra gången är fortfarande till salu.... ;)

No comments: