2012-05-05

Teprovning med Yuko Ono på My Tea Store.

och ur iTunes hörs...I have a dream från Eve no Jikan OST:




Yuki Kajiuras kör-arr är inte att leka med...

I torsdags var jag med en kollega och en kompis på My Tea Store och testade några av Yuko Onos teer, hade fått info om detta från butikens nyhetsbrev så jag anmälde att två personer ville gå, chansade på att min kompis var intresserad och säkrade en plats. Kom sedan ihåg min kollega jag försöker omvända till den ljusa sidan -den utan påste ;) - och tipsade henne och som tur var fanns platser kvar!

My Tea Store är nog den minsta tebutik jag vet, det är knappt så det är ståplats för mer än ca fem pers och framför disken är det trångt så vi fick vänta lite, men det var det värt. Har inte träffat Yuko Ono tidigare men hon verkade jättemysig och bryggde tålmodigt sencha, matcha, bancha och houjicha åt oss samtidigt som hon berättade om teerna och vad hon gjorde medan hon bryggde.

Butiksinnehavaren som för övrigt också är väldigt trevlig hade bakat små muffins med matcha i, nog tur det för matchan vi bjöds var det drag i, iallafall upplevde jag det så. Fin smak och doft men oj, den hade effekter på mig så jag var tacksam för det lilla bakverket.

Senchan vi fick var fräsch och nötig men kanske inte helt i den smakfålla jag föredrar främst.

Yukos bancha och houjicha gillades nog av alla och jag fick med mig en påse bancha hem, och dessutom ett halvt hekto snyggte från Jun Chiyabari.

Inga bilder, min kamera är rätt stor och klumpig och det kändes lite fel att stå där och plåta. :)

Om man hade velat gå kanske man kan fråga om det blir fler tillfällen, maila på info AT myteastore PUNKT se.

No comments: