2012-06-22

En tekopp av Shawn McGuire.

Shinkichi Mitsumune står för underhållningen idag; just nu Sorrow från Rocket Girls OST


Det var det här jag menade med att börja köpa keramik av enskilda konsthantverkare, Gud vet var detta slutar...

Det är TeaChats fel att jag ens sitter här med koppen; började hänga där på allvar igen för några veckor sen och, tja det finns mycket fint man görs uppmärksam på där.

Första koppen jag knep från mannens Etsybutik såg ut som nedan och är en trevlig liten kopp som rymmer ca 80ml men det känns mest lagom att hälla tills man når det blå strecket på insidan, och dit är det 50ml.

Invigd här med lite Salima-oolong.





Mönstret i botten skall föreställa en vajra, eller som den kallas i Tibet; dorje.  Ett föremål vars symbolism kanske passar att begrunda medan man dricker sitt te. :)

Föll framför allt för det som syns på den här sidan av koppen, vissa kanske vill kalla det imperfektion, jag kallar det karaktär och personlighet.







Och till min stora förvåning låg det inte bara en utan två koppar i kartongen när jag packade upp,  så
koppen fick en syster. En vänlig gest!









Den här koppen är något lite större och vidare så ja, den är väl storasyster, då.


GLAD MIDSOMMAR!






No comments: