2012-08-04

Jun Chiyabari SFTGFOP1 från My Tea Store/High Teas.

jag lyssnar på...Arai Yumis Lunch time ga owaru goro



Som så ofta på sommaren börjar jag ganska snart det blivit lite varmt längta efter lättare svarta teer till frukosten.

Eller, för den delen, te för långa eftermiddagar på balkongen eller i vardagsrummet.






Det är något svagt persikoartat över de torra bladens doft.

Har använt ca 3g blad per 2 dl till detta, och låtit det dra en och en halv minut eller så.  Går ju även att köra en omgång till på bladen, gör gärna det. =)





My Tea Stores te är varmt aromatiskt med karaktäristisk skärpa och en svagt bubblig känsla på tungan, High Teas version är lite kyligare.  Deras variant är kanske aningen mer skogig i karaktären, mer skärpa och gröna smaktoner. Även doften drar mer åt det hållet.
Tycker mig även uppfatta något vagt gräddigt.

Båda är bra.





Nesligt nog minns jag inte längre vad jag betalade för de 50g jag köpte hos My Tea Store men jag tror att det var någonstans i närheten av 169 kr per hekto.

För den som inte har nära till MTS så tycks High Teas sälja exakt samma te för £6.95 för ett 100g. Frakten tar de 5-6 pund för, men jag har beställt fler än ett te de gånger jag handlat från dem.

F ö funkar det här teet utmärkt med skotska smörkakor... *hint*




Hade mycket nöje åt den här låten medan jag totade ihop det sista på den här posten...




kom igen katten, det svänger ju... ;)



2 comments:

Anonymous said...

Otroligt fina teporrbilder!!! XD XD XD

sparris said...

Tack! :)