2012-11-02

Ippodos bancha på KIKI.

Snabbt tips bara, i designbutiken KIKIs nyhetsbrev meddelar man att det nu finns teer från den anrika tebutiken Ippodo att köpa. Kan nog vara värt ett besök i webshop eller fysisk butik.

Har själv bara varit där en enda gång en vinter strax efter att jag lämnat blod på Södertappen, det gick bra tills jag satte mig ner och de ville bjuda på gyokuro, då slog blodtrycksfallet till, så där satt jag och kallsvettades och mådde illa och hoppades att jag inte skulle svimma. Ville inte oroa någon med att ramla av stolen helt apropå...

Jag gillar bancha och har hittills inte köpt något te från Ippodo så nog blir jag sugen på att gå dit. :)

KIKI håller även kurs i tebryggning varje tisdag, det vore skoj att gå på. Två hundra riksdaler kostar det.

En hastig titt i butikens övriga sortiment och jag hittar en hel del intressant, blir nog ett besök framöver.

No comments: