2012-11-12

Tekompis.

lyssnar på...Shizuka na ichi nen no owari ni* från Tamayua ~hitotose~OST



Ville bara visa min lilla souvenir från årets Londonresa som trots större fokus på nischparfym även innehöll en hel del terelaterade upptåg, däribland ett besök med teprovning på The Chinese Tea Company, en liten butik som ligger undangömd under järnvägen i en galleria/passage vid namn Portobello Green.

Vi hade grava problem att hitta lokalen!







En butter liten gris med självtillräcklig framtoning. Vald just för att den är liten och inte så benägen att gå sönder vid omild bagagebehandling, plus att jag är född i Grisens år.  Vad ska jag säga, jag diggar grisar. :D


Hen får ligga och demonstrera sitt ointresse på tebrickan framöver.


För den som ev är obekant med såna här små lerfigurer kan jag berätta att de är små prydnader(ev andra syften är lite oklara för mig, snabbgoogling ger resultat som tyder på att de skall ha nån slags symbolvärde) man kan ha medan man brygger sitt te och "mata" dem med kallt/överblivet te så att de liksom yixingkannor så småningom med tiden tar till sig en patina.

Minns tyvärr inte längre vad jag fick ge för det lilla svinet men det var inte många pengar.






*=at the end of a peaceful year?

1 comment:

Anonymous said...

Söt!