2013-11-17

Chasenkyo från Minamoto Kitchoan.

lyssnar igenom Tamayura ~hitotose~ Vocal Album, nano de. ffg, just nu Himawari











Veckans snyggfika i casa sparris blev detta, en bit böngelé i vacker förpackning. Just denna smaksatt med grönt te och innehållandes hela bönor.








Smaken är...tja, som yokan smakar mest skulle jag nog säga. Lätt anstrykning av te förstås men annars är det bönorna och den lilla bollen mochi inuti som står för det skojiga här. Mochi-konsistens går jag alltid loss på och bönorna gav ett visst tuggmotstånd, som nötter. Känns som det oftare tänks på kontrasten mellan olika texturer och konsistenser bland wagashi än västerländska bakverk(fina macarons är ett exempel på undantag).

Dessutom tyckte jag att smaken på det te jag drack till framhävdes på ett fint sätt, så välj med omsorg.




Dumt nog kan jag inte finna den här varianten på butikens hemsida så något pris kan jag inte leta fram.
Den här biten innehåller mjölk och sojabönor om någon vill undvika dessa ingredienser.



Avslutar med en dödligt pysmysig version av Hoshi meguri no uta...









No comments: